Yleislääketieteen erikoislääkäri ja biokemisti Päivi Mäkeläinen: Masennuksen luonnonmukainen hoito

page-2019-jaettava-video.php

Yleislääketieteen erikoislääkäri ja biokemisti Päivi Mäkeläinen

Masennuksen luonnonmukainen hoito

Haluatko nähdä seuraavan TerveysSummitin kaikki uudet asiantuntijahaastattelut ILMAISEKSI ja säästää satoja euroja?

Toivomme, että jaat tämän asiantuntijahaastattelun myös somessa, jotta kavereillasikin olisi mahdollisuus terveempään elämään!

Uudessa TerveysSummitissa 27.1.-2.2.2020 näit yli 35 terveyden ja ravitsemuksen asiantuntijan syvähaastattelut ilmaiseksi!


Tässä haastattelussa käsitellään seuraavia asioita

  • Miten paljon masennusta esiintyy Suomessa?
  • Mitkä ovat nùorissa ensimmäisiä masennuksen merkkejä?
  • Mitkä tekijät elintavoissa voivat vaikuttaa masennuksen kehittymiseen?
  • Mitä keinoja löytyy nuoren masennuksen helpottamiseen?
  • Mitä syytekijöitä löytyy masennuksen takaa?
  • Miten kokonaisvaltaisesti hoitaa masennusta?
  • Miten masennuslääkkeet vaikuttavat?
  • Miten funktionaalisessa lääketieteessä lähestytään masennuksen hoitoa?
  • Mikä on mäkikuisma?
  • Suoliston kunto voi vaikuttaa masennukseen
  • Mitä on funktionaalinen lääketiede?
  • Liikunnan tehokkuus masennuksen hoidossa
  • Miten voimme itse lähteä hoitaamaan masennustamme?

Minkälaisella ruokavaliolla masennusta voidaan hoitaa?

  • Mahdollisimman puhdasta, tuoretta ja oikeaa prosessoimatonta ruokaa
  • Erivärisiä kasviksia, marjoja ja hedelmiä joka aterialla
  • Joka aterialla hyvälaatuistaa proteiinia kalasta, kanasta, kananmunista, pähkinöistä, siemenistä, pavuista, herneistä ja linsseissä
  • Hyviä rasvoja kylmäpuristetusta neitsytoliiviöljystä ja omega-3 rasvahappoja
  • Hitaita hiilihydraatteja viljoista tai täysjyvä riisi, hirssi, tattari ja amarantti
  • Tumma suklaa pieninä määrinä
  • Vältä näitä:
    Puhdistettu valkosokeri ja lisätty fruktoosi eli hedelmäsokeri ja valkoisesta vehnästä valmistetut tuotteet

Päivin lisäravinnevinkin masennuksen hoitoon ja ennaltaehkäisyyn

  • Kalaöljy (omega3-rasvahappojen lähde)
  • B-vitamiinit, joista foolihappo (B9-vitamiini) metyylitetrahydrofolaatti-muodossa ja B12-vitamiini metyylikobalamiinina
  • Aivoille ja hermostolle hyviä rasvoja eläinperäisistä fosfolipideistä ja neurolipideistä
  • D-vitamiini
  • Magnesium rentouttaa, myös sinkki ja seleeni saattavat hyödyttää
  • Tryptofaaniaminohappo, jota saa erityisesti kurpitsansiemenistä, pähkinöistä, kalasta, kalkkunasta, juustosta
  • Hyvänlaatuinen monivitamiini ja hivenaine valmiste
  • Kurkumiini, imeytyy paremmin valmisteesta
  • Ubikinoni, tarpeen energiapuutteeseen
  • Ruusujuuri stressiin
  • Kromi ja alfalipoiinihappo tai R-lipoiinihappo sokeriaineenvaihdunnan häiriöissä
  • Suoliston kunnossapitämiseen probiootteja ja kuituja
  • Univaikeuksiin melatoniinia, valeriaana ja kamomilla tee


 Haastattelijana Karita Aaltonen


Toivomme, että jaat tämän asiantuntijahaastattelun myös somessa, jotta kavereillasikin olisi mahdollisuus terveempään elämään!

 Nähdäksesi myös seuraavan TerveysSummitin yli 35 uutta haastattelua rekisteröidy nyt!

Pääset näkemään kaikki haastattelut ilmaiseksi VAIN rekisteröitymällä.

Haastateltavana:

Päivi Mäkeläinen

Päivi Mäkeläinen on yleislääketieteen erikoislääkäri ja biokemisti. Hänellä on pitkä kokemus potilaiden hoidosta kokonaisvaltaisesti ja luontaisesti funktionaalisen lääketieteen periaatteiden mukaan. Hän on perehtynyt laajasti  kilpirauhasen toimintahäiröiden sekä masennuksen luonnonmukaiseen hoitoon.

 

 

 

Suomen suurin terveystapahtuma

TerveysSummitista saat internetin välityksellä asiantuntijoiden kertomia käytännön vinkkejä ravinnosta ja kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, unohtamatta lääkäreiden ohjeita terveyden parantamiseen.

Rekisteröidy ilmaiseksi tästä