Pardaman Sharma - Pohjoista ayurvedaa – tunnista kehotyyppisi ja tasapainota terveytesi ayurvedan avulla

page-2019-jaettava-video.php

Ayurveda-asiantuntija Pardaman Sharma

Ayurvedaa pohjoiseen sovellettuna – tunnista kehotyyppisi lääkärin opein ja tasapainota terveytesi ayurvedan avulla

Ilmoittaudu nyt ilmaiseksi TerveysSummitiin!

Ilmoittautumalla seuraavaan TerveysSummitiin toukokuussa 2022 pääset katsomaan kaikki uudet asiantuntijahaastattelut täysin ilmaiseksi ja saat ajankohtaiset TerveySummit uutiset sähköpostiisi heti ensimmäisten joukossa!

Toivomme, että jaat tämän asiantuntijahaastattelun myös somessa, jotta kavereillasikin olisi mahdollisuus terveempään elämään!

Tässä haastattelussa käsitellään seuraavia asioita

  • Mitä Ayurveda on?
  • Mikä on Dosha?
  • Minkälainen on Vata kehotyyppi?
  • Entä Pitta kehotyyppi?
  • Mitä ominaisuuksia kuuluu Kapha kehotyyppiin?
  • Miten Vataa voi tasapainottaa?
  • Mitkä makuiset ruoat sopivat Vatalle?
  • Entä Kaphalle?
  • Mikä on tasapainomieli?
  • Elintapavinkkejä eri vuorokaudenaikoihin
Vinkkejä mielen hyvinvointiin
  • Meditaatio
  • Hengitysharjoitukset
  • Ajoissa nukkumaan ja sydän tyhjänä
  • Sosiaaliset suhteet ja tunteiden jakaminen
  • Kärsivällisyys
  • Ilo
  • Anteeksiantaminen
  • Tasapainonen ruoka
  • Eli oman kehotyypin mukaan luomua, enemmän vihanneksia, hedelmiä, täysjyväviljaa, ghee, kookosöljyä
Pardamanin vinkkejä ruoansulatukseen
  • Vata ruoansulatukselle rasvoja kuten öljyt, ghee, pähkinät ja lämpimät mausteet kuten inkivääri, garam masala. Myös sitrushedelmät
  • Pitta ruoansulatukselle viilentävät ruoat kuten vesimeloni, kookosvesi, kurkku, ghee
  • Kapha ruoansulatukselle kuiva ruoka ja vältä rasvaisia ruokia kuten maitotuotteet, liha. Lämpimiä mausteita kuten chili, invivääri, valkosipuli, kurkuma.
Yrttivinkkejä eri kehotyypeille
  • Vatalle Ashwagandha, Triphala, Brahmi
  • Pittalle Neem, Shatavari
  • Kaphalle Tulsi
Pardamanin elämäntapavinkkejä
  • Ryhmin tärkeys eli ajoissa nukkumaan ja ateriat säännöllisiä
  • Vältä ylikierroksille menemistä
  • Aamulla liikuntaa, todo-listan tekoa
  • Tee aiemmin päivästä vaativia tehtäviä ja päätöksiä
  • Myöhemmin iltapäivästä luovaa tekemistä
  • Ei liikaa aivotyötä klo 18 jälkeen
Vinkkejä kevääseen
  • Vähennä maitotuotteita
  • Ei liikaa makeaa makua
  • Lämpimät keitot ovaat hyviä
  • Tulsi ja inkivääri
  • Vältä kylmiä juomia
  • Paasto sopii kevääseen
  • Kitchari on hyvä ruoka
  • Ruis, vihannekset ja hedelmät
Pardamanin kolme tärkeintä elintapavinkkiä:
Päivärytmi on tärkeä. Nauti ja rakasta sitä mitä teet. Liiku ja nauti siitä.


Haastattelijana

Karita Aaltonen


Edellisessä tapahtumassa suosittujen puhujien ja asiantuntijoiden joukossa olivat mm:

  • Yleislääkäri Pyry Suonsivu
  • Professori Mikael Björnstedt
  • Unitutkija Olli Polo
  • Lääketieteen tohtori, professori, neurologian erikoislääkäri Markku Partinen
  • FightBack -liikkeen perustaja Pekka Hyysalo

Aiheina olivat mm:

  • Aivojen terveys ja muistisairauksien ehkäisy ja hoito
  • Vanhusten lääkehoidon järkeistäminen ja lääke-cocktailien minimointi
  • Masennuksen syyt ja hoito
  • Kilpirauhasongelmien kokonaisvaltainen hoito
  • Uni ja unen häiriöt

...ja paljon, PALJON muuta! 

Toivomme, että jaat tämän asiantuntijahaastattelun myös somessa, jotta kavereillasikin olisi mahdollisuus terveempään elämään!

TerveysSummitin ylpeänä esittää

TerveysSummitia mahdollistamassa:

              

 Nähdäksesi uuden TerveysSummitin yli 35 uutta haastattelua rekisteröidy nyt!

Pääset näkemään kaikki uudet haastattelut ilmaiseksi VAIN rekisteröitymällä.

Haastateltavana:

Pardaman Sharma

Pardaman Sharma on ayurveda-asiantuntija, luennoitsija ja kouluttaja, joka on opiskellut ayurvedaa Intiassa ja harjoittanut, sitä Suomessa vuodesta 2006 lähtien. Hän on suorittanut ayurvedalääketieteen (Bachelor of Ayurveda and Medicine) tutkinnon intialaisessa yliopistossa (1998–2004).

Hän on yksi Pohjoista Ayurvedaa -kirjan kirjoittajista. Pohjoista ayurvedaa kertoo, miten tunnistaa oman keho- ja ihotyypin ja tehdä hyvinvoinnin kannalta järkeviä valintoja. Kirjassa on huomioitu Suomen luonnon ja vuodenaikojen erityispiirteet. Oppaan helpoilla ohjeilla oppii lempeän ja luonnollisen tavan elää, mutta se tarjoaa uutta tietoa ja inspiraatiota myös ayurvedista elämäntapaa jo noudattaville.

"Ayurveda on minulle elämäntapa ja olennainen osa elämääni, sillä ayurvedan oppeja on noudatettu kotonamme niin kauan kuin muistan.

Vahvuutemme on ayurvedan soveltaminen paikallisiin olosuhteisiin. Ayurveda on ajaton viisaus hyvinvoinnista ja terveyden vaalimisesta. Vaikka ayurvedan perusfilosofia on tuhansia vuosia vanha, sen perusperiaatteita tulisi aina soveltaa elinympäristöä huomioiden, koska paikalliset elintavat, elinympäristö ja elämänfilosofia muodostavat hoidon perustan."

Lue lisää tästä>>

 

Suomen suurin terveystapahtuma

TerveysSummitista saat internetin välityksellä asiantuntijoiden kertomia käytännön vinkkejä ravinnosta ja kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, unohtamatta lääkäreiden ohjeita terveyden parantamiseen.

Rekisteröidy ilmaiseksi tästä