Magnus Appelberg - Joogaopettaja, kirjailija, kylmäaltistuksen asiantuntija

Rohkeasti avantoon! Kylmäaltistuksen terveyshyödyt ja konkreettiset vinkit onnistumiseen

Haastattelun ilmainen katseluaika on päättynyt!

Pahoittelut! Sisältö, jota yrität katsella on saatavilla vain Terveyssummit VIP- tai VIP+-jäsenille. 

Kirjaudu sisään alta katsoaksesi haastattelun tai
 Liity nyt VIP-jäseneksi  >>

Toivomme, että jaat tämän asiantuntijahaastattelun myös somessa, jotta kavereillasikin olisi mahdollisuus terveempään elämään. <3

Laita siis haastattelu jakoon alla olevista jakonapeista!

Vuosikymmenten asiantuntijuus ja kokemus käytössäsi

Vuosikymmenten asiantuntijuus ja kokemus käytössäsi!

Ilmoittaudu TerveysSummitiin NYT!

Ilmoittaudu TerveysSummitiin NYT!

Vain ilmoittautumalla näet kaikki 46 uutta haastattelua Suomen kovimmilta asiantuntijoilta täysin ilmaiseksi tällä viikolla 20.-26.5.2024!

Vain ilmoittautumalla näet kaikki 46 uutta haastattelua Suomen kovimmilta asiantuntijoilta täysin ilmaiseksi 20.-26.5.2024!

Vuosikymmenten asiantuntijuus ja kokemus käytössäsi!

Ilmoittaudu TerveysSummitiin NYT!

Vain ilmoittautumalla näet kaikki 46 uutta haastattelua Suomen kovimmilta asiantuntijoilta täysin ilmaiseksi 20.-26.5.2024!

Tässä haastattelussa käsitellään seuraavia aiheita

  • Kylmäaltistuksen terveysvaikutukset

  • Rentouta ensin itsesi hengityksellä

  • Hyväksy kylmän tuntemus

  • Sisäänhengitys stimuloi sympaattista hermostoa ja uloshengitys stimuloi parasympaattista hermostoa

  • Lyhyt sisäänhengitys ja pitkä uloshengitys tehtynä 10-15min rentouttaa hyvin

  • Esim. tee pitkiä uloshengityksiä tekemällä sihinä-ääntä

  • Ruskean rasvan määrä kehossa parantaa kylmänsietoa

  • Kylmäaltistus aktivoi ruskeaa rasvaa

  • Kylmäaltistus parantaa unta, mutta iltaisin ei kannata tehdä pitkää altistusta

  • Vipassana-meditaatiossa keskitytään hengitykseen ja kehon tuntemuksiin

  • Meditoidessa pysy yhdessä menetelmässä

  • Tee kylmäaltistusta avannossa tai suihkussa heti aamulla jolloin loppupäivän stressihormonin eritys on pienempi

Haastattelija: Karita Aaltonen

 
Läsnäolo ja mielenrauha ovat meidän luonnollisia olotiloja

- Magnus Appelberg
TerveysSummit

Haastateltavana

Magnus Appelberg
Joogaopettaja, kirjailija, kylmäaltistuksen asiantuntija
@icelabmethod

“Vuonna 1986 tein täyskäännöksen elämässäni ja vaihdoin Teknilliseltä korkeakouluta Tetterikorkeakoulun tanssitaiteen laitokselle. Olin tympääntynyt elämän merkitsettömyyteen ja olin kokenut merkityksellisyyttä ja yhteenkuuluvuutta teatterin näyttämöllä. Taide oli minulle elämää suurempi. Tanssitaiteen laitoksella opin sisäisen liikkeen mullistavaa voimaa sekä äänenkäytön ulottuvuudet, tuntui että sain yhteyden johonkin jopa taidetta suurempaan. Varsinkin Kozanna Lucca Roy Hart teatterista tutustutti minut vedenalaisen äänen maailmaan. Hiljaisuus, jonka koin vapauttaessani ääneni veden alla oli syvin meditatiivinen kokemus siihen saakka. Juuri tätä olin etsinyt ja pohdin, miten voisin upota samankaltaiseen hiljaisuuteen kuivalla maalla.

Liike, ääni ja hengitys oli alkusysäys anatomian, kosketuksen ja fysiologian maailmaan. Tutustuin Rosen menetelmään eli pehmeän kosketuksen mullistavaan voimaan. Aikani sitä opiskeltuani tanssijantyöni ohessa, löysin toisen menetelmän, nimeltä Rebalancing, ja siitä tuli pikkuhiljaa päätyöni tanssijaurani hiipuessa.

Kosketuksen voima vei epäsuorasti astangajoogan maailmaan. Vietin pari vuosikymmentä joogaohjaajana myös pyörittäen omaa joogastudiota, Rööperin aamujooga, Helsingissä. Näihin vuosikymmeniin mahtuu myös perinpohjainen Vipassana meditaation harjoitus. Matkalla kohtasin myös joogaopettajan Simon Borg Olivier'n. Hän sai minut hetkessä ymmärtämään aivan toisen ulottuvuuden hengityksestä. Aloitin kokeelliset hengitysharjoitukset ja vihdoinkin minulle avautui linkki siihen hiljaisuuteen johon Kozanna Lucca oli opastanut 25 vuotta aikaisemmin.

Näin Vipassanalle, joogalle, äänelle ja hengitykselle löytyi yhteinen nimittäjä, jonka soveltaminen on avannut uusia kykyjä itsessäni. Näihin kykyihin kuuluu muun muassa, että pystyn istumaan nolla-asteisessa vedessä jopa tunnin.

Intohimoni on ollut opettaminen aivan siitä lähtien kun olin säätö- ja systeemitekniikan assistentti teknillisellä korkeakoululla. Nykyisin opetan miten voidaan kutsua esiin ihmisen piilevät voimavarat käyttäen hengitystä, liikettä ja kylmäaltistusta työvälineinä. Kenenkään ei tarvitse olla pelkojensa ja stressinsä uhrina - jokainen voi saavuttaa sisäistä vapauttaan.”

LUE LISÄÄ >>

Liity TerveysSummit VIP-jäseneksi!

  • Pääset katsomaan kaikki uudet haastattelut heti  ilman aikarajaa! 
  • Lähes 600 haastattelun videokirjasto käytössäsi ympäri vuoden 24/7
  • Nautit VIP-jäsenten vaihtuvista bonuksista koko tapahtumaviikon ajan ja myös tapahtuman jälkeen!
  • Pääset mukaan privaattiin VIP-yhteisöön, jossa voit verkostoitua, kysyä neuvoja ja jakaa vinkkejä muiden jäsenten kanssa. 

KUUKAUDEN KOKEILU NYT VAIN 5 €